|
Dersin Adı
|
Mekatronik Sistem Tasarımı
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
MCE 402
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
6
|
|
Ön-Koşul(lar)
|
|
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Yüz Yüze |
|
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Grup çalışması Problem çözme Soru & Cevap Simülasyon Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama Anlatım / Sunum
|
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
|
Dersin Koordinatörü
|
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
|
Yardımcı(ları)
|
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, mekanik tasarım, algılayıcı ve eyleyici seçimi, modelleme, simulasyon ve kontrol temel bilgilerini kullanarak öğrencilere mekatronik sistem tasarımı proje deneyimi kazandırmaktır. |
|
Öğrenme Çıktıları
|
|
#
|
İçerik
|
PÇ Sub
|
* Katkı Düzeyi
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
| 1 | Mekatronik sistem tasarlayabilecek, | | | | | | | | 2 | Elektromekanik bir sistemin denklemlerini tanımlayabilecek | | | | | | | | 3 | Mekatronik sistemlere ait temel bileşenleri saptayabilecek | | | | | | | | 4 | Mekatronik sistemler için kontrol sistemi geliştirebilecek | | | | | | | | 5 | Karşılaşılan problemler için çözüm önerebilecek | | | | | | |
|
|
Ders Tanımı
|
Mekatronik sistemler için tasarım ve modelleme, algılayıcı ve eyleyici seçimi, kontrol teknikleri, mekatronik tasarım proje uygulaması |
|
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
|
Temel Ders |
|
| Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
| Destek Dersleri |
|
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
|
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
Öğrenme Çıktısı
|
| 1 |
Mekatronik Sistem Tasarıma Giriş |
Ch1. The Mechatronics Handbook, R.H.Bishop |
| 2 |
Mekatronik sistem tasarımı proje konuları ve grupların belirlenmesi |
|
| 3 |
Mekatronik Proje Tasarımı İlkeleri |
|
| 4 |
Mekatronik sistemleri için matematik modelleme ve kontrol |
Modeling and Simulation of Dynamic Systems, R.L. Woods |
| 5 |
Mekatronik sistemleri için matematik modelleme ve kontrol |
Modeling and Simulation of Dynamic Systems, R.L. Woods |
| 6 |
Doğrusal Olmayan Sistemler ve Doğrusal Modellerin Geliştirilmesi |
Modeling and Simulation of Dynamic Systems, R.L. Woods |
| 7 |
ODE Çözücüleri |
Modeling and Simulation of Dynamic Systems, R.L. Woods |
| 8 |
ODE Çözücüleri PROJE ARA RAPORU |
Modeling and Simulation of Dynamic Systems, R.L. Woods |
| 9 |
Mekatronik Sistem Tasarımı (Prototip) |
|
| 10 |
Mekatronik Sistem Tasarımı |
|
| 11 |
Mekatronik Sistem Tasarımı |
|
| 12 |
Mekatronik Sistem Tasarımı |
|
| 13 |
Mekatronik Sistem Tasarımı |
|
| 14 |
Mekatronik Sistem Tasarımı PROJE RAPORU TESLİMİ |
|
| 15 |
Dersin gözden geçirilmesi |
|
| 16 |
FİNAL SINAVI |
|
|
Ders Kitabı
|
Modeling and Simulation of Dynamic Systems, R.L. Woods, ISBN 0-13-337379-7. The Mechatronics Handbook, R.H.Bishop, ISBN 9780849312748
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Mechatronics : An Integrated Approach, De Silva, Clarence W., 2005, ISBN: 0203502787
Handbook of PI and PID Controller Tuning Rules, A. O'Dwyer, Imperial College Press, c2006.
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
|
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
| Katılım |
-
|
-
|
| Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
| Arazi Çalışması |
-
|
-
|
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
| Portfolyo |
-
|
-
|
| Ödev |
1
|
20
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
-
|
| Proje |
1
|
20
|
| Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
| Sözlü Sınav |
-
|
-
|
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
5
|
100
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
5 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
|
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
| Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
| Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
| Ödev |
4
|
2
|
8
|
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
| Proje |
1
|
16
|
16
|
| Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
| Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
| Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
| Final Sınavı |
1
|
16
|
16
|
| |
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
|
#
|
PÇ Sub |
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
1 |
Matematik, fen bilimleri, matematiğe dayalı fizik, çok değişkenli matematik, türevsel denklemler, istatistik, optimizasyon ve lineer cebir konularında bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Karmaşık Mekatronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Algılayıcı, eyleyici, kontrol, donanım ve yazılım öğelerine sahip karmaşık bir elektromekanik sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Mekatronik Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Mekatronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Mekatronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Mekatronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest