Dersin Adı
|
Robot İşletim Sistemi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCE 330
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
- |
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere Robot İşletim Sistemi’ni (ROS) tanıtacaktır. Öğrenciler ROS kurulumu yapacak, ROS’un sunduğu özellikleri kullanarak robotik çözümleri oluşturacak, simüle edecek ve yönetecektir. Aynı zamanda öğrenciler kompleks robotik sistemleri yönetmek için ROS’a eklentiler geliştireceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları
|
#
|
İçerik
|
PÇ Sub
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 | Robotik sistemlerin iş akışlarını kurabileceklerdir | | | | | | | 2 | Robot İşletim Sistemi’nin sunduğu araçları kullanabileceklerdir. | | | | | | | 3 | Robotik sistemleri simüle edebileceklerdir. | | | | | | | 4 | Robotik bir sistemin yazılım düğümlerini geliştirebileceklerdir. | | | | | | | 5 | Robot İşletim Sistemi’ni kullanarak robotları çalıştırabileceklerdir | | | | | | | 6 | Sensörler kullanan robotik sistemleri oluşturabileceklerdir. | | | | | | |
|
Ders Tanımı
|
Ders konuları önerilen ders kitabındaki konulara ek olarak çeşitli İnternet kaynaklarındaki güncel bilgileri içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
Öğrenme Çıktısı
|
1 |
Linux kurulumu ve kullanımı |
Lecture Notes; https://ros.org/ |
2 |
ROS kurulumu |
Ders kitabı Bölüm 1 Lecture Notes; https://ros.org/ |
3 |
ROS kavramları |
Ders kitabı Bölüm 2 Lecture Notes; https://ros.org/ |
4 |
ROS’u çalıştırmak |
Ders kitabı Bölüm 2 Lecture Notes; https://ros.org/ |
5 |
ROS düğümleri |
Ders kitabı Bölüm 3 Lecture Notes; https://ros.org/ |
6 |
ROS iletişimi |
Ders kitabı Bölüm 3 Lecture Notes; https://ros.org/ |
7 |
Python dili ile ROS düğümleri geliştirmek |
Ders kitabı Bölüm 3 Lecture Notes; https://ros.org/ |
8 |
Python dili ile ROS düğümleri geliştirmek |
Ders kitabı Bölüm 3 Lecture Notes; https://ros.org/ |
9 |
Ara sınav |
|
10 |
Rviz ve ROS transformasyon sistemi |
Lecture Notes; https://ros.org/ |
11 |
Gazebo ile robot simülasyonları |
Lecture Notes; https://ros.org/ |
12 |
ROS gezinme yığını |
Ders kitabı Bölüm 8 Lecture Notes; https://ros.org/ |
13 |
Yer belirleme |
Ders kitabı Bölüm 8 Lecture Notes; https://ros.org/ |
14 |
Manipülasyon |
Ders kitabı Bölüm 8 Lecture Notes; https://ros.org/ |
15 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
16 |
Final sınavı |
|
Ders Kitabı
|
O’Kane, Jason M. A Gentle Introduction to ROS. Leipzig: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2013.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
https://www.ros.org/
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
4
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
7
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
7 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
4
|
7
|
28
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
1
|
18
|
18
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
24
|
24
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
|
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub |
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Matematik, fen bilimleri, matematiğe dayalı fizik, çok değişkenli matematik, türevsel denklemler, istatistik, optimizasyon ve lineer cebir konularında bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Karmaşık Mekatronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
3 |
Algılayıcı, eyleyici, kontrol, donanım ve yazılım öğelerine sahip karmaşık bir elektromekanik sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
4 |
Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
5 |
Mekatronik Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
6 |
Mekatronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Mekatronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Mekatronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest