Bizi takip edin
|
EN

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

Mekatronik Mühendisliği

MCE 440 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Donanım Arayüzü Programlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCE 440
Güz/Bahar
2
2
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Soru & Cevap
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere donanımlar ile haberleşen yazılımlar geliştirmeleri için gerekli temel bilgileri öğretmektir. Ayrıca, bilgisayarların mikrodenetleyiciler ile haberleşmesi, algılayıcı verilerinin bilgisayarlar üzerinde görüntülenmesi ve kaydedilmesi, bilgisayarlar üzerinden eyleyicilerin ve çevre birimlerinin kontrol edilmesi, bilgisayar arayüzü üzerinden takip ve kontrol edilen mekatronik projeler geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1. C# programlama dili ile nesne tabanlı programlar geliştirebilecektir.
  • 2. Bilgisayarlar ile mikrodenetleyiciler arasında iletişim kurabilecektir.
  • 3. Bilgisayar arayüzleri üzerinden veri girdi/çıktı operasyonları yürütebilecektir.
  • 4. 4. Bilgisayar arayüzleri üzerinden algılayıcı verilerini gösterebilecektir
  • Bilgisayar arayüzleri üzerinden algılayıcı verilerini gösterebilecektir
Ders Tanımı Bu ders öğrencilere nesne tabanlı programlamanın temel kavramlarını öğretir. Ders ayrıca, bilgisayarlar ile mikrodenetleyicilerin haberleşmesini, bilgisayar arayüzleri geliştirilmesini, bilgisayar arayüzünde algılayıcı verilerinin görüntülenmesini ve bilgisayar arayüzleri üzerinden eyleyicilerin kontrol edilmesi konularını kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Nesneye yönelik düşünce kavramına giriş Bölüm 1. The Object-Oriented Thought Process, Third Edition, Addison-Wesley Professional, 2009.
2 Nesnelerle düşünme nedir? Bölüm 2. The Object-Oriented Thought Process, Third Edition, Addison-Wesley Professional, 2009.
3 Gelişmiş nesneye yönelik kavramlar Bölüm 3. The Object-Oriented Thought Process, Third Edition, Addison-Wesley Professional, 2009.
4 Sınıf yapısına giriş Bölüm 4. The Object-Oriented Thought Process, Third Edition, Addison-Wesley Professional, 2009.
5 Sınıf tasarımı Bölüm 5. The Object-Oriented Thought Process, Third Edition, Addison-Wesley Professional, 2009.
6 Nesne tasarımı Bölüm 6. The Object-Oriented Thought Process, Third Edition, Addison-Wesley Professional, 2009.
7 Ara sınav
8 Kalıtım ve birleştirme Bölüm 7. The Object-Oriented Thought Process, Third Edition, Addison-Wesley Professional, 2009.
9 Yapılar ve yeniden kullanım Bölüm 8. The Object-Oriented Thought Process, Third Edition, Addison-Wesley Professional, 2009.
10 Nesne oluşturma Bölüm 9. The Object-Oriented Thought Process, Third Edition, Addison-Wesley Professional, 2009.
11 Bilgisayar ve mikrokontrolcü haberleşmesi Bölüm 12. The Object-Oriented Thought Process, Third Edition, Addison-Wesley Professional, 2009.
12 Bilgisayar arayüzünde algılayıcı verilerinin görselleştirilmesi Bölüm 12. The Object-Oriented Thought Process, Third Edition, Addison-Wesley Professional, 2009.
13 Bilgisayar arayüzü üzerinden eyleyicilerin kontrol edilmesi Bölüm 12. The Object-Oriented Thought Process, Third Edition, Addison-Wesley Professional, 2009.
14 Proje atölyesi
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Weisfeld, M. A., The Object-Oriented Thought Process, Third Edition, Addison-Wesley Professional, 2009.

ISBN-10: 0-672-33016-4, ISBN-13: 978-0-672-33016-2

Önerilen Okumalar/Materyaller

Sharp J., Microsoft Visual C# Step by Step, 8th Edition, Microsoft Press. ISBN: 978-1-5093-0104-1

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
5
4
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
22
22
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, fen bilimleri, matematiğe dayalı fizik, çok değişkenli matematik, türevsel denklemler, istatistik, optimizasyon ve lineer cebir konularında bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

2

Karmaşık Mekatronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

X
3

Algılayıcı, eyleyici, kontrol, donanım ve yazılım öğelerine sahip karmaşık bir elektromekanik sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.

X
4

Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

X
5

Mekatronik Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

Mekatronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Mekatronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Mekatronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.