SE 372 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Web Sayfası Tasarımı:HTML5
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SE 372
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir web sitesi hakkında, grafik tasarım prensipleri yönünden yorumda ve eleştride bulunabilecekler.
  • HTML5 kavramlarını ve tag’larini web sitesine dahil edebilecekler.
  • isteğe bağlı stil krulları yaratabilecekler.
  • Ana görüntü dosya tiplerini tanıyabilmek ve nerede kullanıldığını belirtebilecekler
  • Bir web sitesinin biçimini ve görünümünü kontrol edecek kurallar bütününü yaratabilecekler.
  • Flash filmleri yaratabilecekler..
Ders Tanımı Bu dersin amacı HTML5 web dilinin temel ilkelerini öğretme, basamaklı stil sayfalarının kullanımı, Photoshop ile görüntü düzeltme, Flash ile fim yaratma konularını kapsar.

 



Ders Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş Grafik tasarım öğelerine giriş Chapter 1, 2. Williams
2 Grafik tasarım; sayfa düzeni ve metin ve bağlaçlar Chapter 3 & 4, Williams
3 Grafik tasarım; HTML5; görüntüler Chapter 4,5,6. White.
4 Tarayıcılara giriş, Görsel gerçekleme motorları, tablolar ve katmanlar Chapter 1,2,3; 9,10,11, Sanders.
5 Stil sayfalarına giriş Chapter 8. Sanders
6 CCS stil kuralları; web sitelerinde kullanılan stiller Ders notları
7 CCS3 Ders notları
8 Ara sınav
9 Renk teorisi, Photoshop’a giriş Chapter 5. Sanders.
10 Photoshop araçları, Görüntü dosya tipleri Chapter 13. Sanders
11 Görüntü düzeltme Chapter 5. Sanders.
12 Animasyonlu GIF dosyaları Ders notları
13 Flash temel ilkeleri Ders notları
14 Flash kütüphane kullanımı, semboller, film yaratımı Ders notları
15 Sahne uygulama ve çalışmaları Ders notları
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı Sanders, B. (2011). Smashing HTML5. Chichester, West Sussex, UK: John Wiley & Sons. 9780470977279
Önerilen Okumalar/Materyaller White, A. (2002). The Elements of Graphic Design. New York, NY, USA: Allworth. 1581152507 Williams, R. (2008). The NonDesigner’s Design Book (3rd ed.). Berkeley, CA: Peachpit McClelland, D. (2010). Adobe Photoshop CS5 OneonOne. Sebastopol, CA. USA: Deke Press. Hartman, A. (2010). Exploring Adobe Flash CS5 (Design Exploration). Clifton Park, NY: Delmar Cengage Learning.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
15
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
40
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
15
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
22
Final / Sözlü Sınav
1
21
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İstatistik ve optimizasyon konularına aşina olmak, temel diferansiyel ve integral hesaplamalar, lineer cebir, türevsel denklemler, kompleks değişkenli ve çok değişkenli hesaplamalar içeren matematik, matematiğe dayalı fizik ve bilgisayar bilimleri alanlarında bilgi sahibi olmak ve bu bilgiyi kullanarak dinamik sistemlerle etkileşebilen, donanım ve yazılım bileşenleri içeren karmaşık sistemlerin modellemesini, analizini ve tasarımını yapabilmek.

2

Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini saptayabilmek, tanımlayabilmek, formüle edebilmek ve çözebilmek; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilmek ve uygulayabilmek.

3

Algılayıcı, eyleyici ve kontrol birimleri içeren, donanım ve yazılım öğelerine sahip elektronik, mekanik, elektromekanik, kontrol veya bilgisayar sistemleri gibi mühendislik uygulamalarının tasarımı, gerçeklenmesi ve entegrasyonu alanlarında çalışabilme becerisine sahip olmak.

4

Mekatronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirebilmek, seçebilmek ve kullanabilmek.

5

Mekatronik Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlayabilmek, deney yapabilmek, veri toplayabilmek ve sonuçları analiz edip yorumlayabilmek.

6

Mekatronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek; bireysel çalışma becerisine sahip olmak.

7

Bir yabancı dili kullanarak Mekatronik Mühendisliği ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).

8

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak; bilgiye erişim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemenin önemini kavramak.

9

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.

10

Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalarını bilmek; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık edinmek.

11

Mekatronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Mekatronik Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest