MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Mekatronik Mühendisliği
SE 340 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Coğrafi Bilgi Sistemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SE 340
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Cografi Bilişim Sistemleri teknolojisinin genel anlamda anlaşılması; öğrencileri cografi nesnelere ait mekansal/grafik ve özellik verilerini kullanmakta gerekli temel bilgileri vermek; çeşitli uygulama alanlarında yapılan örnekleri göstermek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - |
Ders Tanımı | Coğrafi Bilişim Sistemleri arazi kullanım sistemleri ve belediye bilişim sistemlerinden askeri ve polis komuta ve kontrol sistemlerine kadar oldukça geniş alanlarda kullanılmaktadır. Bu ders öğrencilere Coğrafi Bilişim Sistemleri genel kavramlarını anlatmayı ve özellikle veri çeşitlerini, mekansal veri analizini ve mekansal bilişim arama fonksiyonlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Coğrafi Bilişim Sistemleri teknolojisine ve uygulamalarına giriş | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 1 |
2 | Coğrafi Bilişim Sistemlerinin sistem mimarisi ve temel öğeleri | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 2 |
3 | Coğrafi Bilişim Sistemlerinin diğer disiplinlerdeki kökenleri | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 2 |
4 | Harita grafik verilerinin sayısallıştırılması, Sayısal harita. Vektor ve Raster veri tipleri | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 3 |
5 | Veri toplaması, sayısal harita verileri ve coğrafi nesnelerin özellikler verilerinin sisteme girilmesi. | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 3 |
6 | CBS veritabanı, katman olarak düzenlenmiş veritabanı yapısı. Geri ve ön veri katmanları | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 4 |
7 | Mekansal analiz ve coğrafi verilerin istatistik analizi. | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 4 |
8 | CBS yazılım ürünleri, CBS satış alanı, ürün yeterlilikleri. | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 5 |
9 | CBS veri yapıları ve bazı ileri uygulamalar | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 6 |
10 | CBS altyapı sektöründe uygulamaları | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 6 |
11 | CBS arazi kullanım ve sağlık hizmetleri sektöründe uygulamaları | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 6 |
12 | CBS, acil durum ve komuta kontrol sistemleri uygulamaları | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 6 |
13 | CBS belediye hizmetleri uygulamaları | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 6 |
14 | Sömestrin ana konularının gözden geçirilmesi | |
15 | Öğrencilerin Projelerinin sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver, Addison Wesley Longman |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Getting Started with Geographic Information Systems”, Keith Clarke, Prentice Hall, 1999“GIS Online”, B Plewe, Onward Press“Interoperable and Distributed Processing in GIS”, A Vckovski, Taylor & Francis |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
5
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
55
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
45
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
16
|
16
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
9
|
9
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, fen bilimleri, matematiğe dayalı fizik, çok değişkenli matematik, türevsel denklemler, istatistik, optimizasyon ve lineer cebir konularında bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
|||||
2 | Karmaşık Mekatronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|||||
3 | Algılayıcı, eyleyici, kontrol, donanım ve yazılım öğelerine sahip karmaşık bir elektromekanik sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|||||
4 | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|||||
5 | Mekatronik Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | Mekatronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mekatronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Mekatronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Mekatronik Mühendisleri Günü Etkinliği
Bölüm başkanımız Prof. Dr. Şeniz Ertuğrul'un konuşmacı olarak katıldığı 2. Mekatronik Mühendisleri günü etkinliği aşağıdaki linkten izlenebilir. https://www.youtube.com/watch?v=Ob--3v9bp7k&ab_channel=MekatronikM%C3%BChendisleriDerne%C4%9Fi
İzmir Ekonomili mühendislerden kendi rotasını belirleyen otonom robot
İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde (İEÜ) yürütülen projeyle engelle karşılaştığında yapay zeka kullanarak yeniden rota çizebilen otonom robot geliştirildi. TÜBİTAK tarafından desteklenen "Kapalı Alanlarda
Geleceğin Gözde Meslekleri
"Geleceğin Gözde Meslekleri - Mekatronik mühendisliği (Cnn Türk - Sinem Yöndem) 18.11.2016" İlgili habere aşağıdaki linkten ulaşılabilir. https://www.youtube.com/watch?v=d74Y4q1LZ40&ab_channel=SinemY%C3%B6ndem