Bizi takip edin
|
EN

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

Mekatronik Mühendisliği

EEE 442 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sayısal Haberleşme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EEE 442
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
  EEE 302 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı teorik ve deneysel çalışmalar yoluyla öğrencilerin sayısal iletişim konularını öğrenmesini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sayısal iletişim teorisinin temellerini açıklar,
  • İletişimde en çok kullanılan sayısal modülasyonların fonksiyonları ve karakteristiklerini betimler,
  • Rastgele sinyalleri, kodlamayı ve modülasyonu içeren temel sayısal iletişim sistemlerini çözümler,
  • İletişim sistemleri uygulamalarında olasılık teorisi ve rassal süreçleri kullanır,
  • Sayısal iletişim sistemlerini MATLAB ortamında simule ederler.
Ders Tanımı Bu derste işlenecek konular arasında sayısal iletişimin ana motivasyonu, bir dijital radyonun bileşenleri, alıcı filtresi, denkleştirme, taşıyıcı ve saat düzeltme ve otonom kazanç kontrolü için uyarlamalı algoritmalar, kanal kodlama yöntemleri, bütün bir yazılım tanımlı alıcının MATLAB kullanılarak uygulamaya konulması bulunmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bir haberleşme sistemi Bölüm 2. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
2 Otomatik Kazanç Kontrolü ile Örnekleme Bölüm 6. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
3 Bit, Sembol, Sinyal Bölüm 8. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
4 Aksaklıklar Bölüm 9. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
5 Taşıyıcı kurtarma Bölüm 10. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
6 Sinyalleme ve alıcı süzgeci Bölüm 11. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
7 Zamanlama kurtarma Bölüm 12. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
8 Doğrusal dengeleme Bölüm 13. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
9 Kodlama Bölüm 14. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
10 Dijital Dörtgensel Genlik Modülasyon (QAM) Radyo Bölüm 15-16. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
11 Dijital Dörtgensel Genlik Modülasyon (QAM) Radyo Bölüm 15-16. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
12 Dijital Dörtgensel Genlik Modülasyon (QAM) Radyo Bölüm 15-16. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
13 Dijital Dörtgensel Genlik Modülasyon (QAM) Radyo Bölüm 15-16. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
14 Dijital Dörtgensel Genlik Modülasyon (QAM) Radyo Bölüm 15-16. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
15 Dijital Dörtgensel Genlik Modülasyon (QAM) Radyo Bölüm 15-16. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.
16 Dijital Dörtgensel Genlik Modülasyon (QAM) Radyo Bölüm 15-16. C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.

 

Ders Kitabı

C. R. Johnson Jr., W. A. Sethares, and A. G. Klein. Software receiver design: build your own digital communication system in five easy steps. Cambridge University Press, 2011.

Önerilen Okumalar/Materyaller 1. J.G. Proakis and M. Salehi, “Fundamentals of Communication Systems”, ISBN 013147135X. 2. B. Carlson, P.B. Crilly, J.C. Rutledge, “Communication Systems”, McGraw Hill, 2002, ISBN 0071121757. 3. L.W. Couch II, “Modern Communication Systems Principles and Applications”, Prentice Hall, 1995.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
20
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
9
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
2
2
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
5
5
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
154

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, fen bilimleri, matematiğe dayalı fizik, çok değişkenli matematik, türevsel denklemler, istatistik, optimizasyon ve lineer cebir konularında bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

2

Karmaşık Mekatronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

3

Algılayıcı, eyleyici, kontrol, donanım ve yazılım öğelerine sahip karmaşık bir elektromekanik sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.

4

Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

5

Mekatronik Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

Mekatronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Mekatronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Mekatronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.